Kvalitet & kunskap, är det som erbjuds här på Noor trafikskola!

Vi arbetar mot en bättre framtid i trafiken genom att erbjuda våra kunder en säker körning och miljö. Vårt mål är att eleverna på trafikskolan ska få sitt körkort så snabbt, effektivt och billigt som möjligt. Som elev har du möjligheten att påverka din utbildning själv här hos oss så att den passar dig på bästa sätt. Det är upp till dig där du kan ta det i lung takt eller köra en intensivkurs.

UTBILDNINGAR

Körlektioner

Att ta körkort är roligt men för att lyckas måste du kämpa en hel del. En körkortsutbildning består av 2 huvuddelar; den teoretiska- och praktiskadelen. Att läsa teorien samtidigt som du kör förbättrar dina möjligheter till körkortet som kommer gör det effiktivare för dig . På så sätt kan du omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken. Lektionerna anpassas efter tidigare kunskaper och planeras i samråd med eleven – allt för att man ska känna sig så trygg som möjligt i trafiken.

Du måste kunna klara vissa krav för att kunna lyckas. Detta görs för att vi alla ska veta att de som vistas på vägarna är säkerhetsmedvetna och trafikutbildade personer. Du måste öva och uppleva en mängd olika situationer i trafiken för att få förutsättningar att klara av spelreglerna i trafiken. Det gör du genom att övningsköra. Kunskaperna du får genom teorin tillsammans med erfarenheten du får genom övningskörningen behöver du för att kunna hantera de situationer och problem som du ställs inför i trafiken.

Teori

Teoriutbildningen utförs antigen genom att gå en teorikurs tillsammans med våra lärare eller att på egen hand med hjälp av en dator.  Teorilektionerna är till för att du skall få en djupare inblick i de problem som du kan möta som förare i vardagen och hur man på bästa sätt kan lösa de. Vi använder oss av STRs läromedel ”Du & Jag i Trafiken” som är ett urmärkt bok till för alla. STR-trafikskolor erbjuder utbildning av förare i trafiksäkert och miljöanpassat körsätt.

Handledarutbildning

Ett alternativ finns att övningsköra privat. För att göra det måste du och din handledare genomgå en introduktionsutbildning. På Noor trafikskola anordnar vi handledarutbildningar. Kursen är tar ca 3 h lång inkl raster med kaffe och fika. Efter utbildningen rapporterar vi elektroniskt till transportstyrelsen om genomförd utbildning.

Riskutbildning del 1

Riskutbildning 1 är en obligatorisk utbildning och handlar om alkhol & droger och andra risker som kan förekomma i trafiken. Kursen hålls här på  trafikskolans lokaler och tar ca 3,5 h lång tid inkl raster med kaffe och fika. Efter utbildningen rapporterar vi elektroniskt till transportstyrelsen om genomförd utbildning.

Riskutbildning del 2

Riksutbildning 2 är en obligatorisk utbildning och är halkan. Halkkörningen sker i slutet av din utbildning då du obehindrat och självständigt kan framföra bilen i såväl stadstrafik som landsvägskörning. Det finns flera ställen där man anordnar riksutbildning 2 på. Här på trafikskolan kan du få hjälp med bokningen!

Automatväxlad bil

För dig som väljer att ta körkort på med automatväxlad bil, har du nu möjlighet att göra det hos oss. Att köra en automatväxlad bil gör så att du kan bortset ifrån att byta växle ständigt som man gör i en manuell bil. Du kan då med hjälp av det koncentera dig ännu mer i trafiken. Det kommer därför bli mycket enklare för dig att lära dig att köra bil.

Noor trafikskola Utbildningar